Информация за катедра "Психология"
Катедра "Психология" осигурява обучението по бакалавърските и магистърските програми на специалност "Психология" и е част от структурата на Философския факултет на ЮЗУ. Академичният състав на катедрата включва общо 15 щатни преподаватели, които притежават необходимия профил и квалификация за обезпечаване на качествено обучение на студентите от специалност Психология. Преподавателите от Катедра "Психология" са ангажирани и с курсове в специалности от други факултети.
Целта на обучение е да осигури научна и практическа подготовка на студентите в областта на съвременната теория и практика на Психологията. Образователната програма в курса на обучение осигурява професионална компетентност на студентите в широк периметър за практическа реализация.
Глобалната цел на обучението по специалност "Психология" е свързана с подготовка на висококвалифицирани специалисти на равнището на световната психологическа наука и практика, можещи и желаещи да оказват психологическа помощ в различни области на живота. Съобразно променените изисквания на пазарната икономика в страната е проектиран и професионалния облик на завършващите специалност "Психология" студенти.
Материално-техническата база на катедра Психология отговаря на всички съвременни изисквания за обезпечаване на високо ниво както на обучението и практическата подготовка на студентите, така и на научноизследователската дейност на преподаватели и студенти. Катедра Психология разполага с модерен лабораторен комплекс, който включва компютризирани методики и апарати ("Vienna test-system"; "Biofeedback", Детерминатор, Полидисплей и др.).
Научно-изследователска дейност на преподавателския състав
Според групирането на психологическите науки в света, научно - изследователската дейност на катедра Психология, се осъществява в няколко насоки:
- когнитивни психологически науки
- психология на личността
- социална психология
- превантивна психология
- трудова психология
Написаните от хабилитираните преподаватели монографии са включени в библиографските списъци на съответните учебни дисциплини, и отразени чрез няколко теми за конспектиране в учебните програми.